Inte lätt att göra rätt i mamma-land

Idag så var det väldigt fint väder ute för en gångs skull. Äntligen skulle vi få komma ut och få lite luft, nu när Hailey är frisk igen.

Barnen började klä sig medan jag ammade och Hailey blev klar ganska fort. Noelle tog sin lilla tid på sig. Sedan gick de ut medan jag klädde på Jolene och mig själv. När jag kom ut så klättrade de i trädet ute och Noelle skrek, för hon kom inte ner.



När jag väl kom mig ut så var jag knappt ute i fem minuter innan Noelle kissade på sig. Men vi skulle banne mig vara ute, så vi gick och tvättade henne och bytte kläder och overall. Det tog ju också sin lilla tid. Igen. Nu hade det gått knappt en timme sen vi började för att ta oss ut.

Vi gick till solen och Hailey åkte skidor och Noelle skulle aka madrass i backen.
Men redan där gick det fel när Hailey inte fick åka skidor nerför backen.
Hon kunde absolut inte förstå varför...

Sen surade hon väldigt länge...




Jag fick inte ens titta på henne, så då gick jag till Noelle. Tack och lov var hon på bra humör!




Men då fick jag inte vara med Noelle, hon ville att jag skulle filma henne... Beslutsångest?
Tillslut fick jag upp henne på benen och åter till backen...




Surar ner sig ännu mer, för hon inte får åka i Backen. Men skönt var det ute iallafall. Men det är livet med barn. Surar inte den ena så surar den andra!
Eller kissar på sig...

Sen gick vi in och Hailey blev glad igen. Hon ville ha varma mackor och vi gjorde varm choklad med grädde.
Jag sa att de kunde låtsas att de var ute och åt, som på fjället. Men istället blev det sommarpicnic på gräs!



En mysig dag, trots gråt och tandagnisslan med mina fina barn!


Kommentarer
Postat av: Yurika

Hur tog sig dit upp? På dom där smala grenarna? Ungar!

2010-03-04 @ 23:56:58
URL: http://yurika.se
Postat av: Karro

Hhaha, vilka tokfior och surpluttar..

2010-03-05 @ 17:17:37
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0