Varför då?

Hailey har kommit in i stora "varför-åldern".
Hon säger för det första ofta varför.
Ibland vidareutvecklar hon det med följdfrågor.
Hade fått ett kort från vänsterpartiet och hon frågade och frågade om bilden som handlade om regeringens jakt på sjuka. Hur förklara för en 4-åring?
Hailey: "varför har dom skickat det till dig"
Jag: "Därför de vill att jag ska rösta på deras parti"
Hailey: "Varför då?"
Efter en del traggel sa jag bara: "Men Hailey, det är en vuxengrej okej?"
Och hon accepterade.. *puh*

Sen har hon frågat idag: "Mamma, vad betyder inbillning?" och "Vad betyder fåfäng?"
Oj, oj, oj, säger jag, var får hon alla orden ifrån?
Som tur är har vi sedan hon var liten pratat mycket om hur barn blir till.
inga blommor och bin, utan den råa sanningen. Dock en något modifierad sanning inlindad i fina ord;)

Men hon är bra rolig. Häromdagen, när jag hämtade henne på dagis var hon alldeles sårig på tungan och jag frågade vad hon gjort. Men hon svarade inte. Men jag tyckte hon såg blå och också, tänkte att det kanske var nagellack eller nåt om hon skrapat på tungan.
Jag: "Men du är ju blå där med"
Hailey "Meh, mamma.. det är ju BLÅÅÅSOR!!"
Ibland är ju mammor bra dumma, haha..

På kvällen lirkade vi, men fick inte veta vad som hänt. Hon bara slingrade sig.
Dagen efter hade hon erkänt på dagis. Hon hade slickat på en fönsterruta ute. Alla barn måste väl gå igenom detta? Har inte ni?

Fastna med tungan: CHECK!!



Kommentarer
Postat av: Karro

hahah, vilken rolig tjej hon är :)

Bra frågor hon ställer iaf!



Aj, aj, aj... vad attans ont det måste ha gjort...



PoK

2010-02-19 @ 21:42:41
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0